Herkenbaar voor jou?

Onzeker voelen

  • Geen geloof en vertrouwen in jezelf hebben. Hierdoor over alles twijfelen.
  • Regelmatig (bewust/onbewust) de bevestiging van anderen nodig hebben.
  • Vaak bezig zijn met wat anderen van jou vinden.
  • Jezelf minderwaardig voelen ten opzichte van anderen.
  • Piekergedachten over van alles en nog wat.
  • Altijd een gevoel van spanning ervaren in het bijzijn van anderen. 

Niet goed genoeg voelen

  • Jezelf afwijzen en bekritiseren.  Niet tevreden zijn met jezelf als je in de spiegel kijkt.
  • Te streng en te hard zijn voor jezelf. Het moet altijd beter. 
  • Steeds weer "verbeteringen"  willen aanbrengen aan jezelf, zodat je dan wél goed genoeg bent (bijvoorbeeld x-aantal kg's afvallen).
  • Veel bezig zijn met anderen, zodat je de aandacht niet op jezelf hoeft te houden.
  • Niet alleen kunnen zijn en steeds weer afleiding zoeken of nodig hebben.

Niet gezien worden

  • Niet jezelf kunnen zijn. Altijd maar weer moeten voldoen aan regels, verwachtingen, verplichtingen, etcetera.
  • Jezelf steeds weer opnieuw aanpassen aan de ander in plaats van gewoon jezelf te zijn.
  • Met je gedrag bewust/onbewust (extra) aandacht vragen aan de ander. Bijvoorbeeld té nadrukkelijk in de schijnwerpers willen staan. Of steeds weer de rol van slachtoffer spelen.  

Niet voor jezelf (durven) staan

  • Niet werkelijk voor jezelf durven kiezen.
  • Steeds weer de "veilige" keuze maken vanuit ratio in plaats van vanuit je hart. 
  • Niet voor jezelf durven opkomen.
  • Met minder genoegen nemen dan dat jij eigenlijk waar bent.
  • Jezelf "ondergeschikt" maken ten opzichte van de ander. Of de ander belangrijker maken dan jijzelf.

Niet 100% gelukkig voelen

  • Weerstand tegen het leven voelen, doordat je niet kunt accepteren en omarmen van dat wat is.
  • Jouw leven als "plichtmatig" voelen.
  • Niet alles uit jouw leven kunnen halen. Of niet jouw hoogste potentie leven. 
  • Of weten dat je meer kunt dan je nu doet, maar niet weten HOE je hier veranderingen in kunt aanbrengen.  
  • Elke dag weer "alle balletjes in de lucht proberen te houden".
  • Vaak bezig zijn met het pleasen van anderen in plaats van het pleasen van jezelf.
  • Meer spullen kopen dan je nodig hebt, omdat dit jou voor even een "gelukkig gevoel" geeft.
  • Verslavingsgevoelig zijn.

Gevoel hebben "vast te zitten" in jouw leven

  • Constant maar blijven rennen en het gevoel hebben niet verder te komen.
  • Je leven leiden op basis van conditioneringen, gedachten en overtuigingen, en hierdoor het gevoel hebben dat je niet jouw eigen leven kan leven.
  • Jezelf klein of beperkt voelen als gevolg van jouw pijnen of angsten (bijvoorbeeld geen geloof in jezelf hebben, waardoor je niet jouw hoogste potentie durft te leven).

Burn-out

  • Voor lange tijd over je eigen grenzen gaan, en niet weten HOE je hier uit kunt komen.
  • TEGEN een burn-out aanzitten. Of dit aan voelen komen.
  • IN een burn-out zitten.
  • Of in het herstel NA een burn-out zitten.

Jezelf niet op nummer 1 zetten

  • Je wórdt geleefd in plaats van dát je leeft.
  • Het belang van anderen boven jouw eigen belang zetten.
  • Steeds maar bezig zijn met van alles en nog wat, in plaats van bezig zijn met jezelf.
  • Wat een ander vindt belangrijker vinden dan wat jij zelf vindt.

Jezelf niet te durven laten zien

  • Bang zijn voor de reacties van anderen.
  • Jezelf niet goed of niet waardevol (genoeg) voelen.
  • Niet in jezelf geloven. 
  • Onzekerheid.
  • Jezelf klein houden uit angst voor...

Somberheid en/of depressiviteit

  • Een terugkerend gevoel van somber en/of depressief voelen.
  • Of jezelf regelmatig neerslachtig voelen.
  • Geen levensvreugde voelen.
  • Voor langere tijd geen zin hebben in sociale contacten.
  • Suïcidale gedachten.
  • Niet weten hoe je met dit alles om kan gaan. Of geen mensen hebben met wie je hierover kunt praten.

Bang zijn om de controle te verliezen

  • Overuren maken in je hoofd. 
  • Elke keer weer opnieuw controle nodig hebben, omdat je je onzeker (onveilig) voelt. 
  • Van tevoren toekomstige situaties al meerdere malen in je hoofd afspelen. Bijvoorbeeld van tevoren al "moeten" weten wat je gaat zeggen tegen iemand of hoe je gaat reageren als iemand een mogelijke vraag stelt of mogelijk iets zegt. Je wil van tevoren in elk geval de situatie kunnen overzien, zodat je weet wat je moet zeggen of moet doen.
  • Controle hebben, in welke situatie dan ook, geeft jou een gevoel van zekerheid en veiligheid. 

Niet weten wie je bent en wat je wil

  • Geen verbinding met jezelf voelen.
  • Bezig zijn met de "grote levensvragen" als gevolg van bijvoorbeeld een heftig trauma of het langdurig moeten ervaren van pijnlijke momenten of situaties. 
  • Het gevoel hebben dat je jezelf ergens onderweg bent kwijtgeraakt in jouw leven (door bijvoorbeeld kinderen, gezin, werk, verplichtingen).
  • Je leven altijd laten bepalen door iemand anders, en dit nu ineens zelf moeten doen.

Overal het negatieve van inzien

  • Altijd kiezen voor zekerheid, want dan weet je in elk geval wat je hebt.
  • Steeds weer de welbekende "beren op de weg zien". Of steeds weer denken in problemen.
  • Niet kunnen denken in kansen of mogelijkheden.
  • Je aandacht gericht hebben en houden op wat er allemaal mis kan gaan. 
  • Geen keuzes durven maken waar wat meer "risico" aan vastzit.

Geen aansluiting voelen met je omgeving

  • Niet begrepen worden door de mensen om je heen.
  • Aan jezelf twijfelen waarom je niet begrepen wordt.
  • Geen verbinding voelen met jouw omgeving.
  • Je anders voelen dan de meeste mensen met wie je omgaat. Of anders denken over veel dingen in het leven.
  • Je eenzaam voelen.
  • Weinig of geen gelijkgestemde mensen om je heen hebben. 

Moeite hebben met het zélf maken van keuzes

  • Vaak twijfelen aan jezelf of je wel de juiste keuze maakt.
  • Lang moeten nadenken om een keuze te (durven) maken.
  • Keuzes voorleggen aan anderen wat zij er van vinden. Of regelmatig overleggen met een ander om een definitieve keuze te maken.

Laat mij jou helpen!

Zoals je hierboven kunt lezen heb ik nogal wat ervaren in mijn leven.

Je zult (denk ik) wel begrijpen dat ik mij voor langere tijd diep-ongelukkig heb gevoeld, want het is nogal wat zo alles bij elkaar!

En tegelijkertijd ben ik ontzettend dankbaar dat ik dit alles heb mogen meemaken, want het heeft me gebracht tot wie ik nu ben en waar ik nu ben. 

Inmiddels heb ik ook alle bovengenoemde punten kunnen helen (voor zover mogelijk), en kunnen omzetten naar positiviteit en kracht, waardoor ik mij nu ziels-gelukkig voel (van binnenuit)!

En dit gun ik jou ook zo van harte!

Vandaar dat ik jou héél graag wil helpen met al mijn informatie, inzichten en ervaringen. 

EN juist DÓÓRDAT ik dit alles zélf ervaren heb, weet ik wat jij voelt en begrijp ik jou beter!

EN juist doordat ik dit alles geheeld heb, en omgezet heb naar positiviteit en kracht, kan ik jou laten zien HOÉ jij dit ook kunt doen!

Dus laat mij jou helpen, zodat ook jij je ziels-gelukkig gaat voelen (van binnenuit)!